OROLIG NATT

Sov riktigt dåligt inatt! Först kunde jag inte somna. (Kanske för att jag sov så länge mitt på dagen?) Jag somnade äntligen kanske vid 3-tiden, men när klockan var 4 hade jag redan vaknat minst 5 gånger av olika mardrömmar som blev hemskare och hemskare. Bland annat drömde jag att han med fluffhuvan försökte våldta mig! Gissa om jag kommer bli rädd när jag ser honom nästa gång, fyy! Det är den ända drömmen som lämnat i minnet faktiskt, resten kommer jag inte ihåg. Tack och lov!
När klockan var 4 fick jag iaf nog. Det var jättevarmt i rummet, kändes som jag höll på att kvävas för att det inte fanns nån luft och som jag höll på att dö av törst. Så på med lampan i rummet, upp med fönstret för att släppa in luft och ut i köket för att dricka! Sen låg jag vaken med lampan på och stirrade i taket en stund för att lugna ner mig. Hade ingen lust att läsa heller. Till slut somnade jag om och vaknade 12-tiden av en hostning. Fönstret var fortfarande öppet, rummet ganska kallt och jag hörde hur det blåste och regnade ute.

Skönt att det är mitt på dagen nu, klockan är två och det är lördag! Nu håller jag på och skriver ett bokreferat. Ikväll blir det filmkväll hos Emil. Hoppas det slutar regna så jag slipper gå eller cykla i regnet.
Eller kanske mardrömmarna inatt var en varning? "Var inte ut ensam imorgon sent på kvällen!"
Huuuu... kanske jag ska försöka få honom att komma hit istället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0