DAGENS HÄNDELSER

När jag väntade på bussen idag var det en kvinna som började prata med mig, sen kom hon och satte sig brevid mig i bussen och pratade hela vägen. Var lite jobbigt, eftersom jag måste prata engelska. Ni som känner mig vet ju hur mycket jag tycker om att prata engelska, haha. Men vi pratade iaf. på... hon var från Indien, så jag frågade hur hon hade kommit på att flytta till just Finland. Då började hon berätta om hur hon träffade sin kar, och att det bara hade känts rätt direkt, och sen hade hon gjort ett mycket snabbt beslut och flyttat med honom till Finland när han åkte tillbaka! Nu hade dom bott tillsammans här i 3,5 år och hon kunde fortfarande inte fatta att det var sant! Kan inte nåt liknande hända mig också?

En annan sak som hände idag var när jag gick till posten för att hämta mitt paket... Då var det nån gubbe (eller jag vet inte hur gammal han var, inte så gammal kanske..) som började köra riktigt sakta förbi mig, tutade och vinkade! Jag som är så lättskrämd blev ju livrädd typ! Det var såndär äcklig halvskymming, lite dimmigt och blåsigt. Inget trevligt väder alltså. Och området där e jätteskumt. Uähh. Om jag kommer mig ut på nån promenad under tiden som jag är ensam här ska jag iaf inte gå åt det hållet! Och inte när det är skumt väder heller!
Usch för äckliga gubbar.

Den här dagen har visst varit ganska händelserik ända från början! För jag vaknade imorse ca halv 9, hörde att Nina var uppe och bäddade sängen, men vände mig mot väggen och somnade om igen. När jag sedan vaknar nästa gång ungefär en timme senare, är min lampa (som man skruvar på på andra sidan rummet) på! Full belysning!
Jag fattar inte hur det har gått till! Vad jag vet har jag bara gått i sömnen en gång i hela mitt liv, och det var när jag var 5 år. Spökar det här eller?

Nu måste jag gå och sova, måste stiga upp nångång imorgon eftersom bokreferaten + en annan uppgift ska vara inne imorgon, och jag inte har fått dem gjorda ikväll! Lättare att plugga när man är ensam? Hah, vilket skämt. Det är aldrig lätt att plugga. Det enda som får mig att plugga nuförtiden är när jag verkligen, verkligen måste.

Gonatt och sov gott!
Hoppas jag får sova utan några konstigheter inatt!


Kommentarer
Postat av: Sisu

Sounds creepy! :S

2008-02-22 @ 07:24:30
URL: http://cissabelle.blogg.se
Postat av: Maria

6 tävlingar i gång i min blogg nu, lätta regler :)
Ha en super dag!!

2008-02-22 @ 10:14:18
URL: http://mariapettersson.blogg.se
Postat av: Jonna

utlottning i bloggen, om det är intressant ♥

2008-02-22 @ 14:15:50
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Nina

Lycka till med danskursen :) Nu ska vi bege os ut på stan lite :)

2008-02-23 @ 01:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0