MÅNDAG

Idag hade jag väckning på halv 10, steg upp 10 och var ovanligt pigg. (Kanske för att jag har sovit två långa nätter i rad nu?) Idag har det dessutom varit solsken hela dagen och det gör mig på mycket bättre humör!
Jag tog en dusch, åt morgonmål och satte mig vid datorn och kollade bloggar. Plötsligt märkte jag att det bara var 20 minuter kvar tills bussen skulle gå och jag hade inte klätt på mig, inte fönat håret, inte sminkat mig, inte borstat tänderna. Så då blev det bråttom (Ninur, märker du att jag lärt mig stava rätt?) som vanligt!
När jag väl kom iväg till skolan och satte mig i klassrummet fick vi ett tråkigt besked. Vi får inte praktiken till godo av sommarjobbet! Suck, säger jag bara. Det betyder alltså att jag har 4 veckor praktik kvar att göra. I maj och början av juni. Genast efter det börjar sommarjobbet. Kommer att bli tungt! Men men, måste väl bara klara det också, som allt annat.
Efter den mycket korta skoldagen gick jag till bibban och lånade massa böcker, som det är meningen att jag skall läsa nu, så jag kommer nån vart på slutarbetet. Men jag ser det redan framför mig, hur böckerna kommer att ligga där i en hög på skrivbordet och samla damm! För jag kommer inte att ha tid med dem, måste jobba med 1000 andra skoluppgifter den här veckan. Men lite måste jag iaf. se till att få gjort före fredagen, när vi har seminarium! Just nu sitter jag och skriver på mitt 3:e bokreferat inom väldigt kort tid. Som ni märker går det inte så bra ;) Har skrivit ett stycke.
Vad mer har jag gjort idag? Jo jag har msn:at, som vanligt. Men jag tycker faktiskt att jag har en bra orsak (och ursäkt) för det nu, eftersom jag vill prata med Nina och höra hur det går i Shanghai. Och nån måste jag ju berätta allt skvaller åt! (Eh, vilket skvaller, känns som det inte händer så mycket i mitt liv just nu.) Sen hade jag också tänkt passa på att ta en promenad eftersom det var soligt och fint, men promenaden blev så kort som till S-market och tillbaks (tänka sig). Lyckades faktiskt med att inte köpa nåt godis, så lite stolt är jag! Har bestämt att försöka äta det bara på fredag/lördag nu! Men vi får ju se hur det blir med den saken... Men ett pake Fazers bärpajer, kom med hem iaf. Hehe, tror jag har blivit beroende av dem nu. Om ni inte har smakat, smaka inte! Ni kommer nämligen också att bli beroende. Så skyll inte på mig nu, jag har varnat er ;)
Sitter faktiskt och smaskar på en just nu, mums! Tycker jag förtjänar det efter som jag släpade mig iväg på BodyCombat idag :)
Nä nu ska jag fortsätta att analysera "Resiliens - risk och sund utveckling" så att jag får någonting gjort iaf. Annars lär ju stressen bara växa och växa.

Nån som kan tänka sig att massera min nacke medan jag skriver? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0