NATTFUNDERINGAR

Hade redan stängt datorn och gått och lagt mig i sängen med en bok. En av de bästa böcker jag läst. Tyvärr är de flesta böcker bara bra en gång, och den som jag läser nu råkar vara en sån bok. Så jag tror jag skippar den. Nu ligger jag med datorn i sängen istället, datanörd som jag är. Bara stora runda glasögon med tjocka svarta bågar som fattas. Kanske lite skägg också?

Tänk om man skulle skriva ner att man tänker. Blogga om allt man känner. Det skulle vara katastrof. Ni skulle skicka mig till psykiatriska avdelningen så snabbt som möjligt. Av många olika orsaker. (Nina, varför har du inte skickat mig redan?)

Tänk om man sku ha en blogg som ingen läser. Undrar hur mycket annorlunda den skulle bli då. Eller en blogg som bara okända läser. En blogg som man kan skriva precis vad som helst i, utan att oroa sig för om han/hon läser det. Egentligen är det ganska tråkigt att ha en blogg där man berättar vad man har gjort idag. Vem bryr sig, egentligen? Det är allt det andra som är intressant. Det man inte vågar skriva.


Dags att sova nu kanske?
Men jag är inte trött. Jag är på såndär rastlöst humör. Såndär humör så man vill hoppa hopprep tills man faller, springa tills man inte orkar mer, studsa högt på en studsmatta och göra volter, boxa på en säck, eller på henne kanske (usch vad elak jag är..), eller bara sjunga och dansa och väcka alla grannar. Normalt va? Men vem är normal. Inte jag iaf.

Dags att sova ändå kanske?
Eller vill ni höra lite om... nånting? Vad vill ni höra om?
Nepp, jag kan inte skriva om honom. Tyvärr, jag vågar inte. Men jag vill!

Ps. Det finns en blottare i Studentbyn och det finns en smygtittare i Räntämäki. Ganska skrämmande. Snart börjar väl vi också kallas för smygtittare. Vi som sitter och stirrar in i andras fönster när vi sitter vid köksbordet. Undrar hur många som kollar in oss när vi står framför spegeln och leker gravida, springer utan kläder till duschen osv. (Hehe, visst tycker du om att jag skriver för båda Nina?)
Nej nu ska jag avsluta det här inlägget. Börjar bli på tiden. Undrar om nån orkar läsa mitt nattflum! Isåfall har ni slösat er tid på nånting helt onödigt, hehe. Sorry ;)
Godnatt på er! Eller godmorgon kanske, kanske mer troligt att nån läser det här på morgonen.
Ha en bra dag! :)


Kommentarer
Postat av: Tilly

Ha!Tack så mycket! kände bara att den här hysterin börjar bli lite väl överdriven och pressande, men dock mycket ironi i inlägget!

Of Love Tilly

2008-02-06 @ 08:27:30
URL: http://lillabloggboken.blogg.se
Postat av: Tilly

Ja det var den faktiskt, mycket hoppa till i stolen, men också sorglig.
Gillar egentligen inte action(scifi sådär värst mycket men klart sevärd
(Man fick tillochmed se wills överkropp, åh!)

Of Love Tilly

2008-02-07 @ 12:22:57
URL: http://lillabloggboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0