RECEPT PÅ MOROTSBRÖD



Sitter och äter nybakat bröd nu, mums!
Här kommer receptet:

Morotsbröd
5 l vatten
50 g jäst
1 tsk salt                                                            
1/2 dl olja
2 msk sirap
2 stora rivna morötter
1/2 - 1 dl vetekli
1/2 - 1 dl vetegroddar
1/2 dl linfrön
4 dl rågmjöl
ca 7 dl vetemjöl

Blanda ihop alla ingredienser och låt jäsa 30 minuter. Bred ut degen i en ganska stor form (min var 20 x 30 cm). Nagga och skär färdigt i bitar om du vill. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader, 20-30 minuter.

Lite flummigt recept eftersom jag mixade ihop det själv, men jag tyckte det blev godare än det ser ut på bilden :)
Tips: Jag tror det skulle vara gott med russin också, tänkte sätta i det men dom var tyvärr slut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer att skiva av det i dagarna & backa det också :) ha en skön kväll...

2008-02-25 @ 20:10:13
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0